reklama

Podnikateľ s chrbtovou kosťou ... alebo zlý deň pre kuchára

V mesiaci október ma prišiel navštíviť známy z Košíc. Chlopovi z východu som ukázala krásu Bojnického zámku a okolia a zobrala ho na obed do reštaurácie nového hotela so 4*. Už som tam pár krát jedla, keďže varia aj bezlepkovo a chutilo, tak som nemala nad čím uvažovať. Bolo rozhodnuté. Nech vidí, že i v malom meste je reštaurácia s prislúchajúcim štandardom a výbornou kuchyňou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Reštaurácia je vkusne, moderne zariadená, ešte voňavá novotou a čašníci sa o vás starajú príkladne, pričom človek nadobúda pocit, akoby mal vlastného lokaja. Príjmené prostredie, atmosféra, služby, spoločnosť a esteticky naaranžované jedlo, ktoré hltali už oči pri pohľade do taniera. Polievka bola výborná. Tešili sme sa na cestoviny s kuracím mäskom, preliate omáčkou so 4 druhmi syra. Mňamkyyyyy. Nadšenie z kulinárskeho zážitku trvalo do momentu prehltnutia prvého sústa. Pretože naše chuťové poháriky vedeli rozoznať jedine zmes cibule so smotanou, ktorej chuť a pach vrážala do nosa. So syrom to nemalo absolútne nič spoločné. Štandardnou otázkou som sa opýtala či jedlo chutí, známy odpovedal kladne a prisypal si 3 lyžičky parmezánu na cestoviny, čo bola jediná možnosť, aby to ako tak syrovo chutilo. Bolo mi to jasné ako facka. Bolo mi rovnako trápne, ako keď som si minule na parkovisku všimla pána, ktorý sa na mňa pozerá a ja som si práve špárala v nose vreckovkou a zbavovala môj nos nečistôt. Moja dilema bola jasná. Zavolať si čašníka a zistiť či im netreba ísť kúpiť syry, či majú nového kuchára, ktorý neovláda receptúru ponúkaného jedla alebo v tom momente čušať, pred známym to vôbec neriešiť a zaplatiť za obed. Neriešila som to. Ako sliepočky sme do tanierov obaja poďopkali, povyberali cestoviny, vypýtali si účet a zaplatili. Možnosť konzultovania tohto nedostatku sa mi naskytla hneď o pár týždňov priamo s majiteľom reštaurácie, kedy som sa opatrne opýtala či nemajú problém s personálom a či nemenili kuchára. Prebrali sme moju nesyrovú skúsenosť, majiteľ reštaurácie sa opýtal na presný dátum, kedy sme ich reštauráciu navštívili a hlboko sa ospravedlnil. Dnes som dostala osobne od majiteľa reštaurácie obálku s Poukazom do reštaurácie. Aj keby ma to nemalo veľmi prekvapiť a malo by takéto gesto byť samozrejmosťou, bolo to veľmi príjemné. Kuchár si na daný deň pamätal, priznal sa a argumentom nepodareného obedu bol fakt, že daná sobota nebola celkovo veľmi vydarená a nemal svôj deň. :-) Nestáva sa mi často, že by mi nechutilo jedlo, ktoré mi v reštaurácii pripravia alebo by som bola nespokojná so službami a tak sa mi nestáva, že by som sa sťažovala. Ale táto moja skúsenosť mi potvrdzuje výnimkové pravidlo, že sa nájdu aj slušní ľudia (podnikatelia), ktorým na zákazníkovi záleží a jeho spokojnosť je pre neho dôležitá. Najbližšie, keď príde známy na návštevu absolvuje kuchár reparát.

Anna Borakova Benadikova

Anna Borakova Benadikova

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..večný študent, knihomoľ, aktivista, kvetinár,s túžbou po poznaní,s tvrdym pancierom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu