reklama

Nie všetci motorkári sú DDO

Nový kolega vygooglil môj blog a medzi rečou spoznámkoval, že som dlho ničím neprispela. Nuž čo, asi nebolo o čom. Alebo len nebola chuť. A tak po dlhšom čase, teda ročnom ma priviedol zážitok k tomu, aby som si sadla za klávesnicu. Bol to popud priam mrazivý pre mňa a verím, že keď sa niekedy k tomuto príspevku vrátim, budem mať živú spomienku mrazenia a motýľov v bruchu. Taký pocit som mala nedávno, keď ma zobral jeden známy na „projíšťku“  svojou motorkou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
BMW F 650GS v plnej kráse
BMW F 650GS v plnej kráse (zdroj: Majiteľ a šofér Andrej :-))

Náhoda to bola ako z filmu vyšitá, pretože ide o známeho, ktorý praxoval u môjho zamestnávateľa pred 5 rokmi. Ako v každej 100 chlapovej firme človek človeka zaregistruje, avšak, že by išlo o širokosiahle debaty na chodbe pri kávičke sa povedať vôbec nedá. V jeden pekný večer minulého týždňa sa tak tento známy išiel previezť na motorke na miesto, kam chodím pravidelne korčuľovať. Nespoznala som zakukleného motorkára s prilbou a až na jeho naliehanie som zaflekovala a so zaťatými päsťami pripravenými na obranu som čakala, aký človek sa predo mnou odstrojí. A kde sa vzal, tu sa vzal, prekvapenie večera, že ma vlastne neznámy známy, s ktorým som sa nanajvýš vo firme zdravila, oslovil a mal záujem sa rozprávať. Bezprostrednosťou a chuťou vyrozprávať sa, mi nedal šancu ďalej korčuľovať a tak moje zohriate telo po 8 kilometroch pomaly začalo chladnúť, ale mne to vadilo len trošku. Veď ostatné kilometre dobehnem aj po tme s čeloukou na hlave. V krátkosti zhrnuté posledné obdobie od nášho posledného videnia a prišlo k výmene čísla na mobil a náznaku, že spáchame stretko a mladý muž ma odvezie na dvojkolesovej krásavici BMW F650GS.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V priebehu týždňa sa naozaj ozval s cieľom dohodnúť termín a čas, kedy mi umožní užiť si jazdu zo zadného sedadla jeho edvenčra. Príkladne ustrojená som si sadla, rukami oblapla, telom kopírovala telo šoféra, zhlboka nadýchla a išla som do toho. Vážení, krásna jazda snov. Ja odchovaná na Jawa 250, pričom som ju dúrila čo to dalo do rýchlosti, som si užívala to spojenie so strojom a šofér, akoby tam bol len do počtu. Cítila som reakciu na každé zaradenie rýchlosti, otáčky v ktorých bolo potrebné vybehnúť kopce, prilnavosť kolies pri klopení zátačiek a vôňa spáleného benzínu ten zážitok len umocňovala. Výhľad okolo bol neskutočný. Mala som čas na spočítanie slamených balíkov na poli, na rozpoznanie úsmevu šoférov okolo idúcich automobilov, na všimnutie si nového pomaly jesenného šatu stromov. Striedanie studených a teplých vĺn, ktorými sme prechádzali a cítiac rýchlosť vetra na pokožke mi krv pulzovala v žilách čoraz rýchlejšie. Cítila som, ako sa mi stavajú chlpy na rukách a na tele, ako mám v žalúdku motýle a tieto pocity neutíchali ani po tom, čo sme z motorky zosadli a konverzovali pri čaji. Chvíle, ktoré človek nechce aby skončili, resp. sa teší a dúfa, že niečo také bude prežívať opäť. Ako keď sa prvý krát zamilujete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazda, počas ktorej mi šofér doprial to, čo mi ani nenapadlo, že mi bude poskytnuté. Kombináciou rýchlej a pomalej jazdy a samotným jazdením nejde o to, dosiahnuť maximálnu rýchlosť, spáliť benzín a v čo najkratšom čase sa dostať z bodu A do bodu B. Ale skutočne si jazdu užiť, splynúť s motorkou, s prostredím a nechať si dobiť baterky pozitívnou energiou, ktorú ja som určite cítila. Jazdenie s rozumom a so srdcom je tá správna kombinácia pre dokonalý zážitok, ktorý si veľmi rada hocikedy zopakujem.  Od toho dňa sa mi snívajú sny o jazdení a ráno vstávam so zvláštnym chvením tela. Čoraz častejšie sa otáčam za zvukom výfukov dvojkolesových tátošov, vynímajúc však piskľavý zvuk skútrov, pionierov a babiet. Bystrejšie si všímam motorkárov na cestách a snáď aj trošku závidím tú súdržnosť, ktorú si preukazujú zodvihnutím ruky pri vzájomnom stretnutí a teším sa, keď budem súčasťou tejto komunity.

Anna Borakova Benadikova

Anna Borakova Benadikova

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..večný študent, knihomoľ, aktivista, kvetinár,s túžbou po poznaní,s tvrdym pancierom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu